Cervenka: ”Om du låter ditt barn hänga på Youtube – gör inte det”

Svenska företag köper reklam på Youtube för 100-tals miljoner kronor om året. En del av pengarna tillfaller den ryska propagandamaskinen, enligt Dagens Industris reporter Andreas Cervenka. Hån av offren för terrordådet på Drottninggatan. Rysk propaganda. Konspirationsteorier – uppvispade med korn av sanning. Spännande, engagerande desinformation som når en hel generation unga, påverkbara människor. Så ser det ut på Sveriges största tv-kanal, för personer 16-64 år gamla. I senaste utgåvan av Digitalpodden Special utvecklar Dagens Industris reporter Andreas Cervenka sina tankar om Youtube och dess moderbolag Google. ”Om du låter ditt barn hänga på Youtube – gör inte det”, säger han.Andreas Cervenka gör även sitt bästa för att ge råd till Sveriges företag, opinionsbildare, politiker och allmänhet. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Om Podcasten

Sveriges största podd om startups, investeringar och digitaliseringen av det svenska näringslivet. Från Di Digitals redaktion varje vecka.En podcast från Bonnier News. Ansvarig utgivare Peter FellmanKontakt redaktionen: ida.brusewitz@di.seAnnonsförfrågningar: podcast.sales@bonniernews.se