14. Frigöra tid genom att effektivisera admin - går det ens?

Kvittoredovisning är objektivt sätt det tråkigaste med att vara företagare. Det skriver till och med Joakim Lindh under på, och då driver han ändå redovisningsbyrån Trimero. Han ger kloka och ganska krassa råd för hur man effektiviserar sin ekonomiadmin och uppmanar alla att skilja mellan digitalisering och automatisering (det senare är bättre).Camilla Skoog driver jaktbutiken On target i Växjö med sin man och vittnar om hur automatiserade flöden och integrationer med allehanda affärssystem gett bättre koll på verksamheten som helhet. Till vardags är hon försäljningschef på affärsystemet Fortnox och berättar om några av de fel som många svenska företagare gör, och hur enkelt det är att förenkla en del av företagets tristaste administration. Avslutningsvis tipsar Idris Danishmand på Almi om en lämplig strategi för att påbörja digitaliseringsarbetet, oavsett företag. “Nästa steg” är producerad av Jens Back och Per Grankvist. Klippning av Hanna Brandén, och mixning av Stray Dog Studios. Programledare: Per Grankvist. Vill du ha fler förklaringar av hur andra företagare jobbar smart när de ska ta nästa steg, följ oss på Instagram: @vvv.foretag När du delar i sociala kanaler, använd #nastasteg “Nästa steg” är en podd från Vad Vi Vet. Följ oss i dina sociala kanaler om du vill ha faktabaserade förklaringar av aktuella händelser - varje dag.Avsnittet presenteras av Almi. Läs mer om vad de kan göra för dig på almi.se/tasteget Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Om Podcasten

Nästa steg är podden för företagare som vill lära av andra. I varje avsnitt hör du helt vanliga, vettiga företagare från hela Sverige som berättar hur de tog nästa steg i sin egen och företagets utveckling. Lärorik, underhållande och konkret. Lyssna så förstår varför "Nästa steg" blivit en av Sveriges populäraste poddar om entreprenörskap.  Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.