Efter Djerfavslöjandet
Influencern och entreprenören Matilda Djerf har varit i rejält blåsväder sedan Aftonbladet i förra veckan avslöjade hur det egentligen är att jobba för Djerf. Elva nuvarande och tidigare anställda vittnar om en nedbrytande arbetsmiljö, mobbning och offentliga utskällningar. Djerf bildade Djerf Avenue 2019 och har blivit en av Sveriges mest framgångsrika inom modebranschen. Djerf Avenue har runt 30 personer anställda i bolaget och nyheten om hur personalen behandlas i företaget har spridit sig över världen. Nu har hon tillslut bett om ursäkt. Hur påverkar det här Matilda Djerfs varumärke? Vilken betydelse har hennes ursäkt och finns det en chans för företaget att vända det här? Gäst: Eva Ossiansson, varumärkesforskare på Handelshögskolan i Göteborg. Programledare och producent: Jenny Ågren. Klipp från: Aftonbladet, BBC, Instagram. Kontakt: podcast@aftonbladet.se.