42 - Kundvård

Vad borde hända när affären är "stängd"?
 
Hur kommer det sig att så många säljare är lika aktiva under en införsäljningsprocess som de är inaktiva efter att vi som kund har skrivit på avtalet? Är vi som säljare medvetna om hur mycket det faktiskt kan påverka oss och vårt företags varumärke att vi tapper intresse så fort vi har fått en påskrift på avtalet? Är det så att kundvården faktiskt är en del av försäljningsprocessen och i så fall, var kommer den in? 
 
I veckans podd pratar Michael & Oliver om vad som ofta händer eller borde hända efter att de har gjort en affär med en kund. De kommer att ta upp den del av försäljningsprocessen som oftast glöms bort, den del då det faktiskt skall levereras som har sagts och uppfylla de förväntningar som kunden har.
 
Micke kommer att utgå ifrån två verkliga exempel som han varit inblandad i när han nyligen bytt både bank och bil och vi tror att många av er lyssnare kommer att känna igen er i dessa exempel och ser fram emot massor med feedback och diskussion!
 
Ett annat ämne inom samma område som berörs är kundlojalitet och de tar upp exemplet på NPS (Net Promoter Score) som ett sätt att mäta lojaliteten på.
 
Glöm inte att gå in på Facebook och gilla sidan Alphov & Lopez för att hänga med diskussionerna. 
 
Trevligt lyssnande! 

Om Podcasten

Alphov & Lopez, med värdarna Michael Alphov och Oliver Lopez, är podden för dig som vill få tips för att jobba smartare, leda bättre och sälja mer. Allt för att du ska nå dit du vill och ska! Nytt avsnitt varje vecka sedan 2015 och med (o)jämna mellanrum dyker även sköna gäster upp och förgyller showen. ▪️Vill du som bolag synas i podden skickar du mail på podd@alphovlopez.se ▪️Har du en fråga du vil ställa till segmentet Alphov & Lopez svarar är det även där ett mail till podd@alphovlopez.se som gäller. ▪️ Häng med oss på LinkedIn och Facebook - Bara att söka på Alphov & Lopez #produktivitet #ledarskap #sälj #marknad #affärsutveckling #entreprenörsskap