#6 Cecilia Olsson – Hur ökar Jollyroom sin lönsamhet med hjälp av rätt logistik?   

Idag handlar vi i Sverige mer än någonsin online i alla produktkategorier och nordisk e-handelskonsumtion under 2018 var 230 Miljarder svenska kronor. I dagens avsnitt träffar vi en aktör som verkligen har lyckats, nämligen Svenska Jollyroom som är Nordens största e-handelsföretag inom barn- och babyprodukter. Med oss har vi deras logistikchef Cecilia Olsson, som har varit med och omformat deras logistik och byggt upp nordens största logistikanläggning inom e-handel. 

Om Podcasten

Älska Logistik är podden som gör det lättare för dig att hålla dig uppdaterad inom logistikens värld och gör dig snabbt och effektivt lite klokare för varje avsnitt. I podden intervjuas landets skarpaste logistikexperter, där det viktigaste inom ämnet komprimeras till cirka femton minuter. Syftet med Älska Logistik är att inspirera och flytta logistiken närmare individen genom att underhålla, utbilda och utmana. Podden drivs av Greencarrier, nordens största privatägda logistikföretag, med medarbetarna och programledarna Åsa Leander och Tea Grbic. Prenumerera på podden och följ oss på instagram @alskalogistik eller kontakta oss på LinkedIn.