SLUTA GISSA – GÖR EN MARKNADSUNDERSÖKNING [*Avsnitt 2 - poddspecial om produktutveckling*]

Vad är det kunderna köper egentligen? Det är lätt att sitta hemma på kammaren och skapa teorier, men hårda fakta ger en bättre grund att stå på. För Våffelrakan gav marknadsundersökningen både insikter om den finska marknaden och påverkade själva produkten.  Ålands Landsbygdsutveckling bjuder på poddspecial om produktutveckling, riktat till såväl mathantverkare som små och stora livsmedelsföretag på Åland. I sju specialavsnitt tankar vi Jack Mattsson och Michaela Eckerman på allt de lärde sig under den utvecklande, lärorika och tidvis även mödosamma resan med Våffelrakan till andraplatsen i tv-sända mattävlingen Suomalainen Menestysresepti.

Om Podcasten

En podd för alla som är nyfikna på åländska produkter, tjänster och varor av lokala aktörer. Vi tar upp viktiga frågor om hållbarhet och diskuterar hur vi kan hålla det småskaliga närsamhället levande och kultivera dess unika karaktär. Förutom att ha tydlig samhällsekonomisk verkan är valet av närproducerat också ett sätt att ha tydligare insyn i framställningen. AXGANPODDEN utforskar hur vi kan skapa hållbara konsumtionskedjor och hur den kan bidra till en mer bärkraftig ekonomi för alla på Åland. Utgivare: Lena Brenner, landsbygdsutvecklare på Åland. Produktion: April Kommunikation.