101: Skolans digitalisering - överdriven eller eftersatt?

Debatten om skolans digitalisering har blossat upp (igen), måhända för att den nationella digitaliseringsstrategin för skolan ska uppdateras. En del menar att digitaliseringen är ett misslyckat experiment som gått för långt medan andra tycker att det görs för lite. Plattorna ställs mot böckerna. Hur kan åsikterna skilja sig så mycket åt och kan man närma sig frågan på något annat sätt? Länkar:Nationell digitaliseringsstrategi för skolväsendetTill gigekonomins försvarDet digitalas materialitet (Nina Wormbs och Nicklas Berild Lundblad)Det digitala imperativet (Nina Wormbs) Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Om Podcasten

Funderingar kring samtid och framtid med välfärdsforskaren och ekonomen Andreas Bergh och Joakim Wernberg som forskar om digitalisering och växelverkan mellan teknik och ekonomi.Andreas Bergh är verksam vid Institutet för Näringslivsforskning (IFN) och Lunds universitet. Joakim Wernberg är forskningsledare med inriktning mot teknisk utveckling och strukturomvandling vid Entreprenörskapsforum. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.