Lykos nya giv, matkriget eskalerar och Lindsey Lohans potential

Lyko köper kursade Makeup Store - var det ett smart drag?Matkriget trappas upp. I veckan levererade nät-matbolagen nyheter på löpande band. Vem vinner - Hello Fresh, Linas matkasse eller kanske Foodora, som också börjat leverera matkassar?Dessutom om PR-geniet Daniel Redgert som jagar 90-tals-ikonen Lindsey Lohan – och vill koppla henne till en svensk startup. Svenska bolag i det nya näringslivet förstår inte vikten av att koppla sitt varumärke till kändisar och influensers menar han. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Om Podcasten

I Breakits nya intervjupodd möter vi Sveriges mest aktuella entreprenörer och techledare – människorna bakom rubrikerna. Vad driver dem? Vilka motgångar har format deras resa? Och varför pratar alla om dem just nu?Varannan vecka får du en fördjupad och personlig inblick i personerna som formar svensk tech – med fokus på tillväxt, innovation och entreprenörskap.🎙️ Programledare: Jon Mauno Pettersson, vd och chefredaktör på Breakit.🤝 Parallellt släpper vi även specialavsnitt i samarbete med bl.a. Swedbank, Adyen, Svensk Handel, Qliro och Walley.Frågor eller feedback? Mejla podcast@breakit.se Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.