Vad kostar kollen i sociala medier?

Kunder som älskar, kunder som klagar - och så trollen som aldrig vill sluta hata, utan naglar sig fast som törstiga vägglöss. Alla finns de i sociala medier. Så vad kostar det för företagen att skydda sig mot attacker på sociala plattformar egentligen?Postkodlotteriets kommunikationschef Anne-Catherine Worth jobbar med allt från hyllningar till fördomar och lögner om företaget och kan tänka sig en “code of conduct” för influencers.Breakits Erik Wisterberg berättar om en ovanligt lyckad krishantering i sociala medier. Sparkcykelföretaget Voi hittade en smart utväg när en bloggare kastat en sparkcykel i Mälaren. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Om Podcasten

I Breakits nya intervjupodd möter vi Sveriges mest aktuella entreprenörer och techledare – människorna bakom rubrikerna. Vad driver dem? Vilka motgångar har format deras resa? Och varför pratar alla om dem just nu?Varannan vecka får du en fördjupad och personlig inblick i personerna som formar svensk tech – med fokus på tillväxt, innovation och entreprenörskap.🎙️ Programledare: Jon Mauno Pettersson, vd och chefredaktör på Breakit.🤝 Parallellt släpper vi även specialavsnitt i samarbete med bl.a. Swedbank, Adyen, Svensk Handel, Qliro och Walley.Frågor eller feedback? Mejla podcast@breakit.se Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.