Till podcasten

Vad kostar kollen i sociala medier? - Breakit Daily

Avsnittet publicerades: 1/30/2019

Kunder som älskar, kunder som klagar - och så trollen som aldrig vill sluta hata, utan naglar sig fast som törstiga vägglöss. Alla finns de i sociala medier. Så vad kostar det för företagen att skydda sig mot attacker på sociala plattformar egentligen? Postkodlotteriets kommunikationschef Anne-Catherine Worth jobbar med allt från hyllningar till fördomar och lögner om företaget och kan tänka sig en “code of conduct” för influencers. Breakits Erik Wisterberg berättar om en ovanligt lyckad krishantering i sociala medier. Sparkcykelföretaget Voi hittade en smart utväg när en bloggare kastat en sparkcykel i Mälaren.

Om podcasten

I Breakits podcast levererar journalisterna Olle Aronsson och Stefan Lundell de senaste nyheterna om den svenska internetindustrin och startupvärlden. Lyssnarna får höra såväl trendspaningar och skvaller som längre intervjuer med entreprenörer och investerare. Olle och Stefan har grundat nyhetssajten Breakit. De gjorde tidigare podcasten Digitalpodden för Dagens industri.