#82. Så byggde Lina Livian ett företag med följarna som motor
Hur skapar man tillväxt i en bransch som redan är full av röster, varumärken och brus? För göteborgaren Lina Livian blev svaret att bygga något helt eget. En plattform där tusentals följare inte bara konsumerar innehåll, utan deltar i det. Med Glow Addiction har hon förvandlat sin passion för hudvård till ett företag som vuxit snabbt och blivit en trovärdig röst i hudvårdsbranschen. Genom att låta följare testa produkter och dela sina erfarenheter har hon byggt ett digitalt konsumentmagasin, och en affärsmodell som vuxit snabbt, både i omsättning och antal anställda. I samtalet med Emanuel Karlsten berättar Lina om resan från marknadschef på Uber i Stockholm till entreprenör i Göteborg. Hon berättar hur man bygger tillväxt med sitt community och ger sina bästa tips till andra entreprenörer. Länkar Starta eget företag Få fart på ditt företag Prenumerera på nyhetsbrev Tidigare avsnitt Glöm inte att följa podden så missar du inga avsnitt! Tipsa gärna en vän eller kollega och lyssna på äldre avsnitt. Välkommen att höra av dig till oss på BRG om du har frågor eller vill ha hjälp med att starta, utveckla eller etablera företag.