Så blev shopping barns nya hobby

Intresset för shopping, och lyxkonsumtion, kryper allt längre ner i åldrarna. Enligt ungdomsbarneter uttrycker två av fem lågstadieelever ett stort intresse för shopping. På en kvart får du veta hur shopping blev en hobby bland barn, och hur sociala medier påverkar vad de vill köpa. Med Essy Klingberg, kulturredaktör och Eva Johannesson, reporter på SvD Junior. Programledare: Yael Seligsohn Producent: Daniel Säfström Redaktör: Moa larsson Klipp från: Aftonbladet, Bianca Ingrosso och Youtube Vi vill ha feedback och önskemål! Kontakta oss på: dagensstory@svd.se

Om Podcasten

Fördjupningar, analyser och berättelser från Svenska Dagbladets prisvinnande journalister. Varje vecka väljer vi ut nya inlästa artiklar bland våra mest spännande reportage, artiklar och essäer. Många av dem inlästa av reportern själv. Vill du ha ännu mer? Bli prenumerant och lyssna mer på svd.se/ljudartiklar För bästa lyssningsupplevelsen, ladda ner SvD:s app och gå in under fliken lyssna. Ansvarig utgivare: Lisa Irenius.