Årets hållbarhetssatsning! De nominerade är Flügger, Elgiganten och Plick!

Flügger får produkter att hålla längre, Elgiganten säljer reparerade telefoner och Plick möjliggör att konsumenter kan köpa begagnade varor från varandra. Alla är nominerade till Svensk Handels Retail Awards och Årets hållbarhetssatsning och deltar i ett specialavsnitt av Detaljhandelspodden mitt under lunchpausen av Nordic Retail Summit    Innehåll: 04:00 Lågkonjunkturen innebär en möjlighet att förändra beteenden 10:00 Årets Hållbarhetssatsning 11:00 Flügger - Med högt uppsatta mål om klimatneutralitet och som verktyg i att renovera och förlänga livslängden på kundernas investeringar leder man branschen till en mer hållbar framtid. 18:30 Elgiganten - Second hand och reparation är en bra affär och efterfrågan är högre än tillgången. 27:00 Plick – Unga kvinnor visar vägen till en helt ny typ av konsumtion när varor byter ägare med varandra och förlänger livslängden på plaggen. 35:00 Lågprisaktörerna växer snabbt men det finns utrymme för kvalitet 41:00 Ta vara på de cirkulära affärsmodellerna, det går att ha bra marginaler på nya affärer Medverkande: Tony Ottebjer Winkler http://linkedin.com/in/tony-ottebjer-winkler-2157a24b www.elgiganten.se Johannes Karlsson https://www.linkedin.com/in/johannes-karlsson-ba545879 www.flugger.com Jimmy Heibert https://www.linkedin.com/in/jimmy-heibert-a362aa3a www.plick.se

Om Podcasten

Välkommen till Detaljhandelspodden! Vi, Jonas Arnberg, Magnus Ohlsson och Nic Staeger, spanar om handelns utveckling och diskuterar läget i handeln med gäster från handelns framkant.