Bank Bergström, Nordic Nest Group – Lönsamheten sitter i kulturen

I Detaljhandelspoddens 141a avsnitt gästar Bank Bergström, VD på Nordic Nest Group. Det blir en diskussion om att ständigt växa och att hela tiden jaga förbättringar, om fördelen med att ha butiker och att känsla slår data. Bank beskriver också vikten av att alla ordrar måste vara lönsamma och att lönsamhet är en kultur, inget e-handeln bara kan ställa om till. Innehåll01:00 Analysera Temus framfart på ett sansat sätt04:00 Från 50 procents tillväxt per år under pandemin till ”bara” 7 procent idag.07:00 Fyll bara lagret för de tre närmaste månaderna11:00 Konkursvågen är som värst just nu, våren 202513:00 E-handelns omställning till lönsamhet handlar framförallt om att ändra en kultur, och det tar tid.15:00 Alla order måste vara lönsamma20:30 Vi vill alltid växa och vi kan alltid bli bättre23:00 Tyskland är största marknaden och snart öppnar vi första butiken!26:00 Butik och e-handel fyller olika syften 28:00 Känsla viktigare än data30:00 Med Lightshop och Kitchentime blir vi kategorispecialister33:30 Bygghemmakoncernens styrka finns i de många bolagens kreativitet och delaktighet36:30 Viktigast just nu är att: 1, lyckas med butiken i Tyskland 2, förbättra kundupplevelsen 3, jobba med teamet40:00 Butiksdöden kan vara illa för oss eftersom synligheten av möbelbutiker som väcker intresset minskar Bank hittar ni här:linkedin.com/in/bank-bergström-486bb331https://www.nordicnest.se 

Om Podcasten

Välkommen till Detaljhandelspodden! Vi, Jonas Arnberg, Magnus Ohlsson och Nic Staeger, spanar om handelns utveckling och diskuterar läget i handeln med gäster från handelns framkant.