Markus Trautmann, iBoxen – Utomhusboxarna vinner mark med målet att nå toffelavstånd för alla konsumenter

I Detaljhandelspoddens 140e avsnitt gör Markus Trautmann, kommunikationschef på iBoxen, comeback. Markus beskriver hur last mile-scenen har förändrats i jakten på lönsamhet, hur priserna för last mile kommer att justeras och att leveransboxarna kommer att växa ytterligare. Innehåll:02:00 E-handelssverige börjar röra på sig!04:00 Målet är toffelavstånd till närmaste ibox07:00 Finnarna älskar boxar!08:00 Smart tillväxt i nära samarbete med transportörerna11:00 Vi har inga konkurrenter är ett förtsahandsalternativ eller komplement för alla14:00 Utomhus är grejen, alltid tillgängligt för konsumenten och enkelt för transportörerna18:00 Både konsumenter och e-handelsföretag efterfrågar boxar i högre utsträckning23:00 Pandemin lyfte boxmarknaden och börjar man testa vill man fortsätta28:00 Stockholm sticker ut som enda kommun som försvårar för leveransboxarnas tillväxt, på bekostnad av medborgarnytta och hållbarhet33:00 Högre efterfrågan på boxar idag tyder på stor potential framåtMarkus hittar ni här:linkedin.com/in/markus-m-trautmannhttps://www.iboxen.se

Om Podcasten

Välkommen till Detaljhandelspodden! Vi, Jonas Arnberg, Magnus Ohlsson och Nic Staeger, spanar om handelns utveckling och diskuterar läget i handeln med gäster från handelns framkant.