Content marketing: Pontus Staunstrup #10

Pontus Staunstrup är digital strateg med nästan 30 års erfarenhet inom marknadsföring och kommunikation från såväl företag som byråer. Han är en flitigt anlitad föreläsare och konsult inom digital strategi samt en av Sveriges främsta experter inom content marketing. Pontus delar också med sig av mängder med bra innehåll kring digital marknadsföring på den egna bloggen staunstrup.se. Och sedan en tid tillbaka är han Head of Content Marketing på energiåtervinningsföretaget Climeon. I avsnittet pratar vi om hur marknadsförare bör arbeta med content marketing under 2018 och framåt för att nå bättre resultat. Du får bland annat höra: * Hur content marketing har utvecklats * Exempel på företag som arbetar bra med content marketing * Hur lång en content marketing-strategi bör vara * Och vad som bör vara med i den * Varför distribution är minst lika viktigt som produktion Länkar i avsnittet Följ Pontus: staunstrup.se Climeon LinkedIn Twitter Facebook (Staunstrup) Content marketing för alla (bok) Kjell & Co Projectplace Sportamore Scania Här hittar du kunskap och inspiration – Min lista med bra sajter (blogginlägg) Vad du ska ha med i en content marketing-strategi (blogginlägg) Vad är Account Based Marketing? (blogginlägg) Tack till Mikael Lindberg på New Breeze Music som klipper podden och står för musiken. Ladda ner pdf:en 7 sätt du kan minska kostnaderna och öka effektiviteten i din innehållsproduktion

Om Podcasten

Tony Hammarlund tar med dig på sin resa som digital marknadsförare. Han intervjuar branschexperter och ledare inom digital marknadsföring för att lära sig nya ämnen och ge en inblick i vad som krävs för att bli en digital marknadsförare i världsklass. Du kommer få höra intressanta intervjuer om allt från sökmotoroptimering, sociala medier och content marketing till copywriting, branding och design samt mängder med andra intressanta ämnen. Målet är att du ska kunna ta med och implementera något från varje avsnitt. Podcasten är ett måste för dig som vill utvecklas och hålla dig uppdaterad inom digital marknadsföring.