Karl Lehmann: Kilroy #25

Karl Lehmann blev uppmärksammad i början av 2013 för sitt annorlunda sätt att söka jobb. Istället för ett klassiskt CV så skapade han en video där han rappade sitt CV som blev en stor succé. Videon fick ordentlig fart på sociala medier och har visats över 116 000 gånger bara på Vimeo. Karl syntes under perioden på allt från Nyhetsmorgon till Resumé och Metro. Den virala succén genererade också en hel del erbjudanden och Karl valde till slut rollen som marknadsansvarig på konsult- och rekryteringsföretag Wise IT. Efter ett par år på Wise IT har Karl arbetat med marknadsföring, och främst digital sådan, på bland annat ST1 och Temaresor. Idag har han sitt drömjobb i resebranschen som marknadsansvarig på Kilroy i Sverige. Vi pratar i det här avsnittet om Karls väg in i branschen och hur han kom på idén med ett rapp-CV, men också hur det blev en viral succé. Du får sedan höra om hur hans roll som marknadsansvarig på Kilroy ser ut och hur de arbetar med digital marknadsföring. Du får också höra: * Hur man knyter ihop det digitala med det fysiska mötet * Vad han tittar på när han rekryterar marknadsförare * Och vilket hans drömresemål är Verktyg, bloggar och andra resurser Karl nämnde finns listade under länkar, och i bonusresursen som du hittar nedan har han listat fler verktyg. Du finner även ett antal tidsstämplar längre ner där du kan hitta en specifik sektion i avsnittet. Ladda ner Karls marketing stack En lista med verktygen han använder i sitt jobb på Kilroy. Länkar Karl på LinkedIn Kilroy Webb | Facebook | Instagram | YouTube Videon på Vimeo Videoklipp från Nyhetsmorgon Artikel på Resumé Artikel på Metro Power Digital Marketing Social Media Examiner AdEspresso Tidsstämplar [2:20] Vi börjar med att prata om hur Karl gick från statsvetenskapsstudier till digital marknadsföring. Sen berättar Karl om videon med sitt rapp-CV och tanken bakom detta. Han berättar även om hur den blev en viral succé, och vad som blev resultatet. [12:45] Vi pratar sedan om hans första tjänst som marknadsansvarig på Wise IT och vad han lärde sig där. Karl berättar sedan om hans roll idag som marknadschef på Kilroy och hur man arbetar med digital marknadsföring. [20:25] Vi pratar om hur de knyter ihop det fysiska och det digitala mötet. Vi diskuterar även om hur man arbetar med leads och taktikerna man använder för att driva trafik och generera leads. [28:40] Influencer marketing är viktigt för Kilroy och Karl berättar mer ...

Om Podcasten

Tony Hammarlund tar med dig på sin resa som digital marknadsförare. Han intervjuar branschexperter och ledare inom digital marknadsföring för att lära sig nya ämnen och ge en inblick i vad som krävs för att bli en digital marknadsförare i världsklass. Du kommer få höra intressanta intervjuer om allt från sökmotoroptimering, sociala medier och content marketing till copywriting, branding och design samt mängder med andra intressanta ämnen. Målet är att du ska kunna ta med och implementera något från varje avsnitt. Podcasten är ett måste för dig som vill utvecklas och hålla dig uppdaterad inom digital marknadsföring.