Louise Andersson: Jobylon och Sveriges största HR-vlogg #40

Louise Andersson har gjort en häftig karriärresa till rollen som head of marketing på Jobylon de senaste åren. Företaget utvecklar en snabbt växande rekryteringsplattform och hjälper idag många större företag. Louise berättar i intervjun bland annat om hennes karriär och Jobylons populära HR-vlogg #HREats. Som marknadsansvarig på Jobylon ansvarar Louise för all marknadsföring, pr och kommunikation med ett marknadsteam som finns över hela världen. Bland kunderna finns framförallt större företag som Scandic, Sogeti och Schibsted. Louise är hjärnan bakom den mycket populära #HReats som idag är Sveriges största HR-vlogg och en viktig del i Jobylons marknadsföring. Något vi pratar mer om i avsnittet. Det är inspirerande att prata med Louise som delar tankar om allt från att göra karriär och våga ta chanser till hennes filosofi för att lyckas med B2B-marknadsföring idag. Om avsnittet Vi börjar med att prata om Louise karriär från säljjobb till marknadsförings-internship i Bangkok och marknadschefsrollen på Jobylon. Hon berättar sedan om hennes roll på Jobylon och hur de har satsat på att bygga ett remoteteam. Vi fortsätter sedan att prata om resan som Jobylon gjort med sin marknadsföring, hur de skapade den populära HR-bloggen #HREats och hur det har varit att bli ansiktet utåt. Louise delar även med sig av det hon ser som nycklarna till att lyckas med B2B-marknadsföring. Du får också höra om hur: * Hon tänker kring att skapa talespersoner och thought leaders * Hennes favoriter bland marknadsföringsverktyg och tjänster * Och vad hon anser krävs för att bli en duktig marknadsförare Som vanligt hittar du länkar till alla verktyg och andra resurser som nämns i avsnittet här nedan. Efter länkarna så hittar du tidsstämplar till olika sektioner i intervjun. Och här under hittar du bonusresursen. Rekryteringstrender 2020 Hämta en pdf där Louise och Jobylon delar med sig av trender inom rekrytering, däribland hur man bör tänka kring rekryterings-marknadsföring. Länkar Louise Andersson på LinkedIn Jobylon (webbsida) Jobylon på LinkedIn Jobylon på Instagram #HREeats på Jobylons webbsida Asana (projekthanteringsverktyg) ActiveCampaign (marketing automation-verktyg) UpWork (webbtjänst) Gigway (webbtjänst) Simpell (webbtjänst) Enchantment av Guy Kawasaki (Bokus) How brands grow med Byron Sharp (Adlibris) (Bokus) Marketing above the noise av Linda (Bokus) Tidsstämplar [2:53] Louise börjar med att berätta om var hennes karriär började och vägen fram till marknadschefsrollen på Jobylon samt varför hon fastnade för marknadsföring. [7:38] Vi pratar om hur Louise roll som head of marketing på Jobylon ser ut och va...

Om Podcasten

Tony Hammarlund tar med dig på sin resa som digital marknadsförare. Han intervjuar branschexperter och ledare inom digital marknadsföring för att lära sig nya ämnen och ge en inblick i vad som krävs för att bli en digital marknadsförare i världsklass. Du kommer få höra intressanta intervjuer om allt från sökmotoroptimering, sociala medier och content marketing till copywriting, branding och design samt mängder med andra intressanta ämnen. Målet är att du ska kunna ta med och implementera något från varje avsnitt. Podcasten är ett måste för dig som vill utvecklas och hålla dig uppdaterad inom digital marknadsföring.