229. Bubblande digitalisering | Björn Hellqvist, Head of Digital, Coca-Cola Europacific Partners | Spatial computing och Considition
De producerar fyrahundra miljoner liter dryck om året från några av våra mest älskade varumärken och satsar på att nå nettonollutsläpp med hjälp av innovationer och smart teknik. Det är alltså knappast någon slump att Coca-Cola Sverige är årets medarrangör i Considition – världens viktigaste hackaton. I det här avsnittet av Digitala influencerpodden hör ni Björn Hellqvist, Head of digital på Coca-Cola Europacific Partners (CCEP), berätta om hur konsumtionen av något så fysiskt som dryck påverkas av digitaliseringen, hur VR och AR kan dra konsumenter till butik och om en användning av data som är i sin linda. Dessutom förklarar Björn varför CCEP valde att bli medarrangör till Considition och hur algoritmerna kan hjälpa till att lösa en hållbarhetsutmaning. Tidskoder och citat 1.37 Detta är CCEP. 2.35 Om rollen ”head of digital”. 3.15 Om det digitala i något så fysiskt som dryck. 4.40 Detta är utmaningen för CCEP när det kommer till digitalisering i en traditionell bransch. 6.23 Om nätshopping och dryck. 8.38 Om begreppet ”kanalglidning”. 10.03 Om användningen av kunders data i framtiden. 11.04 Denna teknik har mest potential att förändra dryckesbranschen framåt. 12.26 Björn Hellqvist sätter sig i Heta stolen. 13.46 Så ska Coca-Cola jobba för att nå nettonollutsläpp i hela värdekedjan till 2040. 15.21 Därför är Coca-Cola medarrangör till årets Considition. 15.53 Detta handlar årets Considition om. 16.51 Detta vore best possible outcome av Considition, för CCEP. Läs mer och anmäl dig: https://www.considition.com/