Digitala medie-podden #30 - En hallbar annonsaffar

Henrik Lohk gästar och berättar om utmaningarna som nischpublicister ställs inför. Efter 15 år i en alltid glatt sprudlande industri gör vi en titt i backspegeln och konstatera att allt vi hittat på och gjort inom adtech inte alltid varit  bra, men det mesta har satt sina spår i hur vi gör  idag och hur vi gör idag funkar inte för några.  Mosaiq som vi berör i podden riktar sig till magasin / nisch förlag  och passar därmed inte alla mediaslag,  men än viktigare är att  Mosaiq öppnar upp för diskussion  om det växande behovet av differentiering. Det som är likriktat när det kommer till annonslösningar blir snabbt lite värt hos annonsören och nu klagar även användaren högljutt genom att bla aktivera adblock. Avsnittet är sponsrat. 

Om Podcasten

En gång i veckan dyker Damon Razazi, digitalstrateg på mediabyrån Mindshare, ned i det digitala medielandskapet tillsammans med ny en gäst. Podden görs i samarbete med Dagens Media.