5 avgörande insikter för att lyckas med sociala medier 2025

I detta avsnitt kommer vi prata om fem avgörande områden som du behöver ha koll på för att lyckas med sociala medier under 2025: Algoritmer, Verktyg, KPI:er, Innehållsstrategier och Plattformmar/kanaler. Fem nycklar till framgång i sociala medier som Cecilia Victoria Kärrberg delar i podden: Algoritmer: Utforska hur algoritmerna fortsätter förändras från relationsbaserade till intressestyrda. Lär dig anpassa ditt innehåll för att maximera engagemang och synlighet på plattformar som Instagram, LinkedIn och TikTok. Verktyg: Upptäck hur mer användarvänliga verktyg som Canva och CapCut kan effektivisera ditt innehållsskapande. Hur du måste använda AI i din innehållsproduktion för att klara av mängden av content under 2025. KPI:er: Vikten av att välja och mäta KPI:er är viktigare än någonsin då det är svårare än tidigare att följa och mäta hela kedjan av digitala aktiviteter och spår. Innehållsstrategier: Betydelsen av att ditt innehåll är genuint och engagerande, och hur du genom att införa spontanitet och äkthet i dina inlägg kan skapa en starkare relation och varumärke. Plattformsspecifika Strategier: Anpassa din närvaro och dina strategier till varje social medieplattforms unika egenskaper och publik för att maximera din effekt. Hur annonsering håller på att förändrat totalt! ____________________________________________ Håll koll på de senaste nyheterna inom sociala medier genom att följa oss på⁠⁠ Instagram⁠⁠ eller prenumerera på vårt ⁠⁠nyhetsbrev⁠⁠ ⭐️ Gillar du podden!? Glöm inte att prenumerera och samt ge oss ett betyg i din poddapp

Om Podcasten

Podden om allt kring sociala medier! Hör Cecilia Victoria Kärrberg berätta om insikter, möjligheter och förändringar om och kring sociala medier som du behöver ha koll på! Dessutom intressanta intervjuer med företag, varumärken och organisationer som berättar hur de lyckats skapa effekt på sociala medier. Cecilia är senior social medierstrateg och en av Sveriges mest anlitade föreläsare inom sociala medier. Hon är VD och ägare av Digitalsnack - Sociala Medierbyrå.