Allt om LIDLs succéinnehåll på sociala medier

LIDL har gått från en Tysk doldis på den Svenska matmarknaden till att bli en uppstickare och hyllad för sin kreativa kommunikation. I detta avsnittet träffar vi Matthias Glöckler - Chef Digital Marketing & Social Media på LIDL. För att prata om deras realtidskommunikation i sociala medier.  I detta avsnittet får ni höra: ⭐️ Så ser LIDLS social medie-team ut ⭐️ Så mycket görs inhouse ⭐️ Strategin för olika kanaler och målgrupper ⭐️ Så bygger man omni-tänk med sociala medier och fysiska butiken ⭐️ Matthias bästa tips för att lyckas skapa träffsäker kommunikation i sociala medier __________________________________________________________ ⬇️ Ladda ner 85 inläggsidéer för Instagram: https://digitalsnack.se/blogg/guider-och-tips/85-inlaggsideer-for-instagram Prenumerera på podden och lyssna före alla andra! --- Send in a voice message: https://podcasters.spotify.com/pod/show/digitalsnack/message

Om Podcasten

Podden om allt kring sociala medier! Hör Cecilia Victoria Kärrberg berätta om insikter, möjligheter och förändringar om och kring sociala medier som du behöver ha koll på! Dessutom intressanta intervjuer med företag, varumärken och organisationer som berättar hur de lyckats skapa effekt på sociala medier. Cecilia är senior social medierstrateg och en av Sveriges mest anlitade föreläsare inom sociala medier. Hon är VD och ägare av Digitalsnack - Sociala Medierbyrå.