Därför bör du bry dig om dark social

I avsnitt nummer 66 av Digitalsnack Podcast diskuterar vi dark social, detta fenomen som tar över våra sociala mediekanaler och webbtrafik allt mer. Kort sagt kan man säga att dark social är innehåll som delas i "dolda" eller privata kanaler, t.ex. Facebook Messenger, DM och liknande. Dessa delningar leder ofta till webbtrafik och konverteringar, men eftersom de sker i dolda kanaler kan man inte se varifrån trafiken kommer. I många fall är det frustrerande att inte se vad det är som leder till trafik, men det finns fördelar med dark social! Privata delningar är generellt mer personliga än vanliga inlägg, vilket betyder att personen som delat något redan gjort halva marknadsföringsjobbet!

Om Podcasten

Podden om allt kring sociala medier! Hör Cecilia Victoria Kärrberg berätta om insikter, möjligheter och förändringar om och kring sociala medier som du behöver ha koll på! Dessutom intressanta intervjuer med företag, varumärken och organisationer som berättar hur de lyckats skapa effekt på sociala medier. Cecilia är senior social medierstrateg och en av Sveriges mest anlitade föreläsare inom sociala medier. Hon är VD och ägare av Digitalsnack - Sociala Medierbyrå.