Så undviker du Greenwashing i sociala medier

Att prata och kommunicera hållbarhet har sedan en tid tillbaka blivit allt mer populärt. Att i kanaler som sociala medier kunna äga bilden av företagets hållbara satsning är ett riktigt lyckokast för företag. Men! för att hållbarhet inte ska bli greenwashing gäller det att jobba utifrån och in. I detta poddavsnittet ger vi tips på hur en hållbar kommunikation bör tas fram samt smarta verktyg till dig som kommunikatör. Innehåll i podden:  Vad betyder Greenwashing?  Jobba med hållbarhet 365 dagar om året  Anpassa kommunikationen till sociala medier  Transparens, äkta och personligt - nyckeln till bra kommunikation  Lämna gärna en recension om du gillar avsnittet 👍🏼 Följ oss på Instagram för fler tips och nyheter inom sociala medier 👍🏼 Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få nyheter, utbildningar, webinar direkt i inkorgen!

Om Podcasten

Podden om allt kring sociala medier! Hör Cecilia Victoria Kärrberg berätta om insikter, möjligheter och förändringar om och kring sociala medier som du behöver ha koll på! Dessutom intressanta intervjuer med företag, varumärken och organisationer som berättar hur de lyckats skapa effekt på sociala medier. Cecilia är senior social medierstrateg och en av Sveriges mest anlitade föreläsare inom sociala medier. Hon är VD och ägare av Digitalsnack - Sociala Medierbyrå.