Så undviker du Greenwashing i sociala medier
Att prata och kommunicera hållbarhet har sedan en tid tillbaka blivit allt mer populärt. Att i kanaler som sociala medier kunna äga bilden av företagets hållbara satsning är ett riktigt lyckokast för företag. Men! för att hållbarhet inte ska bli greenwashing gäller det att jobba utifrån och in. I detta poddavsnittet ger vi tips på hur en hållbar kommunikation bör tas fram samt smarta verktyg till dig som kommunikatör. Innehåll i podden: Vad betyder Greenwashing? Jobba med hållbarhet 365 dagar om året Anpassa kommunikationen till sociala medier Transparens, äkta och personligt - nyckeln till bra kommunikation Lämna gärna en recension om du gillar avsnittet 👍🏼 Följ oss på Instagram för fler tips och nyheter inom sociala medier 👍🏼 Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få nyheter, utbildningar, webinar direkt i inkorgen!