Sociala medier för offentlig sektor

Att jobba med kommunikation och sociala medier inom offentlig förvaltning skiljer sig på flera punkter från "vanliga" företag. I detta avsnittet ger Cecilia & Jenni sina bästa tips för att lyckas med sociala medier för offentlig sektor. Dessutom gästas podden av advokaten Katarina Ladenfors som förklarar vad Schrems II domen innebär och hur vi ska förhålla oss till den. I podden får ni höra:  Vad är och betyder Schrems II  Hur ska vi förhålla oss till Schrems II domen?  Steg-för-steg guide för vägledning kring Schrems II  Kan man nå alla målgrupper på sociala medier?  Hur ska man jobba för att nå så många som möjligt av sin målgrupp?  Driva trafik till webbplatsen eller behålla följarna på sociala medier?  Exempel på hur man jobbar personligt/professionellt på sociala medier  Lämna gärna en recension om du gillar avsnittet. 👍🏼 Följ oss på Instagram för fler tips och nyheter inom sociala medier. 👍🏼 Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få nyheter, utbildningar, webinar direkt i inkorgen! --- Send in a voice message: https://podcasters.spotify.com/pod/show/digitalsnack/message

Om Podcasten

Podden om allt kring sociala medier! Hör Cecilia Victoria Kärrberg berätta om insikter, möjligheter och förändringar om och kring sociala medier som du behöver ha koll på! Dessutom intressanta intervjuer med företag, varumärken och organisationer som berättar hur de lyckats skapa effekt på sociala medier. Cecilia är senior social medierstrateg och en av Sveriges mest anlitade föreläsare inom sociala medier. Hon är VD och ägare av Digitalsnack - Sociala Medierbyrå.