Sociala medier, Valet 2018 och förstagångsväljare

Svaret till varför årets val kallas Internetvalet är enkelt, vi är helt enkelt fler som tar del av politisk information på internet än vid tidigare val. Vid valet 2014 var det 47% av internetanvändarna som tog del av politisk information via nätet, idag är det hela 71% och ca en fjärdedel tar del av politisk information som minst varje vecka. I detta avsnittet: - Informationsglappet mellan traditionella,- och sociala medier inför valet - Bristen av innehåll på sociala medie-kanaler som YouTube och Snapchat - Vi granskar även ungdomspartierna och deras kommunikation i sociala medier. Lyckas dom nå ut till förstagångsväljarna? - Vilka har gjort lyckosamma satsningar för att nå ut till Genration Z som fler kan ta lärdom av - Hur kan Du hjälpa till att sprida bra information om valet

Om Podcasten

Podden om allt kring sociala medier! Hör Cecilia Victoria Kärrberg berätta om insikter, möjligheter och förändringar om och kring sociala medier som du behöver ha koll på! Dessutom intressanta intervjuer med företag, varumärken och organisationer som berättar hur de lyckats skapa effekt på sociala medier. Cecilia är senior social medierstrateg och en av Sveriges mest anlitade föreläsare inom sociala medier. Hon är VD och ägare av Digitalsnack - Sociala Medierbyrå.