Garden Glory - När utsidan räknas

I detta avsnitt träffar vi Linda Brattlöf som är grundare till varmmärket Garden Glory. Ni har säkert sett de färgglada trädgårdsprodukterna från Garden Glory när ni varit i någon av de mer exklusiva designaffärerna. Det hela började med att Linda inte gillade trädgårdsslangen som var uppsatt på utsidan av deras nyköpta hus - hon hade bestämt sig för att köpa en vit slang. Efter mycket googlande insåg hon att det inte fanns någon vit eller färgglad slang att köpa och iden till varumärket Garden Glory föddes.  Idag omsätter de runt 20 miljoner kronor där cirka 65% av omsättningen säljs via deras egen hemsida och resterande via exklusiva designbutiker. Sverige står för ungefär 15% av omsättningen och de största marknaderna är USA och Australien. Instagram är deras absolut största marknadsföringskanal där de har en stor och engagerad målgrupp. I avsnittet får ni höra Linda berätta om hur det är att ta fram ett eget varumärke från idé till lansering samt hur de arbetar för att nå sitt kortsiktiga mål – att inom tre år nå 100 miljoner i omsättning. Medverkande: Linda Brattlöf Podcastvärd: Jonny Rosengren Producent: E-commerce Recruit - rekrytering inom e-handel

Om Podcasten

E-commerce SUCCESS är en podcast om framgångsrik e-handel. I podden intervjuas framträdande personer inom e-handelsbranschen. Vi pratar om deras framgångar inom e-handel och om hur resan fram till där de är idag har gått till. Vi gräver alltid lite djupare i ämnet digital marknadsföring och sociala media för att verkligen få insyn i vad som fungerar framgångsrikt. Vår målsättning är att sprida kunskap och inspiration till alla er som arbetar med e-handel, till er som driver eget eller er som bara drömmer om att nå framgång inom e-handel. Värd: Jonny Rosengren Producent: E-commerce Recruit Jonny Rosengren som leder podden har arbetat med ehandel, SEO, SEM, Content marketing och närliggande områden i mer än 10 år.