Hossein Sadr, CarpetVista - e-handel kräver en marknadsstrategi

Hossein Sadr grundade CarpetVista efter att ha sålt av sin grossistfirma där han sålde mattor till bland annat IKEA. Han såg mattor som en perfekt onlineprodukt med viktiga förutsättningar för framgång såsom; internationellt gångbara produkter, högt TB och relativt enkla produkter att skicka. Vänner och bekanta avrådde honom från att starta företaget - mattor vill man känna på, de kan man inte köpa på nätet.  Hör Hossein berätta mer om vad som är viktigt om man vill lyckas inom e-handel. I intervjun svarar Hossein även på frågan som ställdes av Cdon:s VD i föregående avsnitt. Hör också hans 3 råd till de som vill göra en framgångsresa inom e-handel.   https://ecommercesuccess.se/hossein-sadr-carpetvista/

Om Podcasten

E-commerce SUCCESS är en podcast om framgångsrik e-handel. I podden intervjuas framträdande personer inom e-handelsbranschen. Vi pratar om deras framgångar inom e-handel och om hur resan fram till där de är idag har gått till. Vi gräver alltid lite djupare i ämnet digital marknadsföring och sociala media för att verkligen få insyn i vad som fungerar framgångsrikt. Vår målsättning är att sprida kunskap och inspiration till alla er som arbetar med e-handel, till er som driver eget eller er som bara drömmer om att nå framgång inom e-handel. Värd: Jonny Rosengren Producent: E-commerce Recruit Jonny Rosengren som leder podden har arbetat med ehandel, SEO, SEM, Content marketing och närliggande områden i mer än 10 år.