141. Liveshopping online - het trend i coronatider

I tider av social distansering har liveshopping online blivit den hetaste trenden. Eller är det bara trötta tv-shop i budgetformat. Flera svenska e-handlare som Lyko, Starting, NA-KD, Caia Cosmetics och Apotea satsar nu på liveshopping online där säljare förevisar produkter live medan kunderna kan interagera via chatt. Liveshoppen sker ofta i samarbete med influensers. I avsnitt 141 samtalar programledare Urban Lindstedt med Martin Edenström, Stockholmschef för konsultbolaget Consid och bloggare hos Resumé och MKSE.com samt Kristian Arvidsson, vd på e-handelspattformen Carismar. Även agumentet reality, virtuella objekt i kundernas egen miljö via mobilen, kan också få ett uppsving i den sociala distanseringens tidevarv. Vi pratar också om herrekiperingskedjan John Henrics kriserbjudande som räddade deras onlineförsäljning för mars månad. Kanske borde fler använda humor och sina chefer som kalsongmodeller i dessa svåra tider. I en tid med behov av radikala lösningar pratar vi om hur snabbt en detaljhandlare kan lansera en ny e-handel från idé till lanserad nätbutik. Den största bromsklossen handlar ofta om kommunikation mellan leverantören och detaljhandlaren.

Om Podcasten

En podd om e-handel och digitalisering med journalisten och e-handelsexperten Urban Lindstedt tillsammans med Sveriges främsta e-handelsprofiler.