99. Skyltmax - vinstmaskin med mjuka målsättningar

Skytmax’ bokslut är imponerande, men det är företaget helgjutna värderingar som gör dem unika. Grundaren John Eskilsson har velat skapa en arbetsplats så som han själv vill ha den. Målsättningarna sträcker sig från att bli Sveriges bästa arbetsplats och till att bli klimatneutrala. Skyltmax säljer kundunika skyltar till 17 marknader. De har blivit utsedda till Gaselleföretag fem år i rad. Senaste bokslutet slutade på 60 miljoner och år 2020 ska de nå 100 miljoner kr. Framgångarna blir ännu större när man vet historien bakom. Skyltmax drabbades tidigt av en tragedi när medgrundaren David Engstrand tog livet av sig och lämnade den unge entreprenören John Eskilsson ensam att ta ta hand om företaget. Skyltmax är i det närmaste en handbok för CSR-arbete (corporate social responsibilty). De tar väl hand om de unga anställda med gratis frukost varje dag, pingisbord, privat sjukförsäkring och subventionerade busskort. De jobbar hårt mot att bli så klimatsmarta som är möjligt. Skyltmax delar också ut stipendier till unga entreprenörer eller andra som vill göra något bra. Snart flyttar de in i nybyggda lokaler där all el till själva lokalerna kommer från solfångare. I avsnitt 99 av podcasten eHandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Skyltmaxs grundare och vd John Eskilsson.

Om Podcasten

En podd om e-handel och digitalisering med journalisten och e-handelsexperten Urban Lindstedt tillsammans med Sveriges främsta e-handelsprofiler.