Matjättarnas egna varor tar allt större plats i butiken – toppen för kunden eller hot mot svensk mat?

Matkedjornas egna märken tar allt större plats i butikerna och branschen varnar för att utvecklingen slår mot svenska matproducenter. Handeln menar att utvecklingen tvärtom gynnar svenskproducerat. Samtidigt är förmågan att producera livsmedel inom landets gränser kanske mer aktuell än någonsin med anledning av det allvarliga säkerhetsläget. Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radio Play. Programledare:Erika MårtenssonMedverkande och röster i programmet:Ellen Larsson, reporter DagligvarunyttCamilla Eriksson, forskare Totalförsvarets forskningsinstitut FOICarl Eckerdal, chefekonom LivsmedelsföretagenKarin Brynell, vd Svensk DagligvaruhandelCarl-Oskar Bohlin (m), minister för civil beredskapCharlotte Petri Gornitzka, generaldirektör MSBProducent:Olof Wijnbladh

Om Podcasten

I Ekonomiekot Extra diskuteras de mest spännande händelserna inom samhällsekonomi och näringsliv. Kortare program varje vardag och på lördagar sänds vårt längre helgprogram. Programledare Hanna Malmodin och Erika Mårtensson Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radio Play. Ansvarig utgivare: Tove Svenonius