83. Investment branding - Varumärkesprofilering och hur du behåller trovärdigheten för för att locka investerare

Vi gästas av experterna Erika Eliasson Ekberger och Daniel Ekberger från Arith, som delar med sig av sina insikter om investment branding och hur företag kan locka investerare genom effektiv och transparent kommunikation. Varför är det så viktigt med en trovärdig kommunikationsstrategi och vilka är nyckelfaktorerna för att bli framgångsrik? Diskussionen grundar sig i en omfattande intervjuserie som Arith genomfört med bolag och investerare.    13:02: Marknadsspaning om kapitalmarknaden och hur det kommer sig att allt fler slåss om investerarnas uppmärksamhet16:42: Vad krävs för att bygga ett framgångsrikt investment brand?24:30: Framgångsreceptet och hur du kommer igång med din kommunikationsstrategi29:54: Vilka företag är redo för en börsintroduktion?

Om Podcasten

Ekonompodden startades våren 2021 efter ett minst sagt händelserikt år i och med en pandemi som härjar över världen. I Podcasten får du lyssna till aktuella ämnen, intressanta spaningar, trender och reflektioner av ekonomerna Christoffer och Martin där intervjuer med spännande personer kommer varvas med fördjupningsavsnitt. Ambitionen är enkel, tiden du avsätter för att lyssna på podcasten skall vara väl investerad för dig som ekonom var du än befinner dig i din karriär och oberoende om du är specialist, ledare eller nyutexad. En dynamisk duo - en ålänning och en göteborgare - laddat för succé!