"950 miljoner människor konsumerar gaminginnehåll" med Sam Niskanen (Lurkit)

950 miljoner människor konsumerar gaminginnehåll via Twitch och YouTube och detta innehåll skapas av över 11 miljoner influencers. Allt detta har bolaget Lurkit koll på och nyligen lanserade teamet ett kampanjverktyg som gör det lätt för studios att komma i kontakt med relevanta influencers. Lurkit erbjuder även analysverktyg som hjälper studios och spelutgivare med beslutsfattande före, under och efter lansering av spel. I detta avsnitt intervjuar vi Sam Niskanen som är VD och en av grundarna till Lurkit. Han berättar om livet som VD i en spelbransch-startup genom de första åren, investeringar, strategiska beslut och framtida visioner. Jag vill rikta ett stort tack till Hugo Lundgren som klippt avsnittet

Om Podcasten

East Sweden Game är ett community och en arbetsplats för alla som utvecklar spel och digitala upplevelser i Linköping med omnejd. ESG Podden låter dig träffa medlemmar i vårt community som berättar om sina projekt och företag, vilka de är och varför de är så passionerade för spelutveckling. Samtalen leds av Tomas Ahlström som är ansvarig för East Sweden Game. Mer info om East Sweden Game och spelen som utvecklas här: www.eastswedengame.se