Executive Assistant-podden med Elena Aylott, Oriflame

I Executive Assistant-podden möter vi världens bästa kollegor i samtal om världens bästa jobb. Idag: Elena Aylott, Vice President, Global Employee Experience på Oriflame.   Executive Assistant-rollen var Elenas första på Oriflame, ett internationellt skönhetsbolag med cirka 6,000 anställda i flera än 60 länder, och 3 miljoner säljkonsulenter.   Elena Aylott har sedan sin första roll gjort en karriärresa som svenskt och internationellt näringsliv sett få motsvarigheter till.   Efter sju år som Executive Assistant inom företaget adderades titeln Director CEO Office och Internal Communications, vilket följdes av Senior Director Global Employee Experience, och år 2020 – Vice President-titeln och en cementerad plats i Oriflames globala ledningsgrupp.   Elena är högst ansvarig för personalfrågor, CEO office och internkommunikation globalt, ett arbete som nu omdefinieras i Oriflame utifrån det nya arbetssättet och namnet  “Employee Experience”. Inom Elenas team arbetar därför dataanalytiker, kommunikatörer, event-ansvariga och kontorsupplevelse-experter sida vid sida med de mer traditionella HR-rollerna.   Vi pratar om hur Elenas byggt upp sin roll internt, livslångt lärande och att växa som professionell ovanpå "operational excellence" och genom att medverka i, och leda, interna projekt.   Podden produceras av Företagsuniversitetet tillsammans med nätverket IMA - International Management Assistants, rekryteringsföretaget InHouse, röst- och ljudproducenterna Online Voices samt Nordic Choice Hotels.

Om Podcasten

I Executive Assistant-podden möter vi världens bästa kollegor i samtal om världens bästa jobb.