Vi synar Bonniers köp av Strawberry, förvånas över en misslyckad kampanj och journalisten ger oombedda råd till bokhandeln.

Avsnitt 79: Vi traskar vidare i Strawberry-affären, funderar över timida journalister, meningslösa uttalanden, hur man kan ha så fel och landar slutligen i att Bonniers, om någon, kanske kan hantera alla fallgropar som köpet för med sig. Däremot får de bakläxa för sin Camilla Läckberg-kampanj på Adlibris. Platt, oövertänkt och inte det minsta elegant om ni frågar oss. Och kanske är det på sin plats att använda journalistens favoritord, arrogant? Nu när Amazon kommer vore det inte så dumt med en reaktion från den svenska bokhandeln. Vi ger dem något att tänka på. Eller den inte så ödmjuke journalisten sticker ut hakan. Igen.   Innehåll: 00 44 ­– Vad handlar Bonniers köp av Strawberry om? 19 00 – I brist på elegans, använd råstyrka! 25 00 – Dags att välja överlevnadsstrategi

Om Podcasten

Förlagspodden reflekterar över böcker och bokbranschen utifrån en förläggares perspektiv. Varför ser det ut som det gör? Finns det något intressant bakom kulisserna? Varför kommer just den här boken ut? Men inte den? Vilka böcker är intressanta just nu? Vad händer egentligen på ett förlag? Varför bråkar folk så mycket? Varför säger de en sak och gör en annan? Och egentligen allt annat från den här världen som kan intressera bokälskare och andra allmänt nyfikna människor. Högt och lågt och, i bästa mening, provokativt.