900. Rickard Lyko: Så ser framtidens skönhetsprodukter ut, Original
Detta avsnittet är i betalt samarbete med Qliro. I dagens avsnitt får vi en exklusiv inblick i entreprenörsresan med Rickard Lyko, grundare och vd för Lyko. Det som en gång var en liten frisörsalong i Dala-Järna har förvandlats till ett miljardbolag som förändrat skönhetsbranschen – men vägen dit har varit allt annat än spikrak. Rickard delar med sig av de avgörande besluten, de ekonomiska utmaningarna och de riskfyllda satsningarna som förde Lyko från nära konkurs till framgång. Vi dyker djupt in i Lykos marknadsföringsstrategier och avslöjar hur företaget kombinerat fysiska butiker med digital innovation för att skapa en lojal kundbas. Dessutom pratar vi om branschens virala produkter – varför exploderade intresset för snigelserum, och vad blir nästa stora trend?Vi får även ta del av Rickards personliga reflektioner om ledarskap, innovation och framtidsvisioner för Lyko. Från att ha lärt sig vikten av att vara känslomässigt öppen till att driva på för global expansion inom skönhetsbranschen. Missa inte detta avsnitt som inspirerar dig att gå från dröm till verklighet – och att våga satsa allt på vägen mot framgång.Följ Rickard Lyko här.Läs mer om Lyko här.Läs mer om Qliro här. Följ Qliro på LinkedIn.Ta del av Framgångsakademins kurser.Beställ "Mitt Framgångsår".Följ Alexander Pärleros på Instagram.Följ Alexander Pärleros på Tiktok.Bästa tipsen från avsnittet i Nyhetsbrevet.I samarbete med Convendum. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.