111. Sebastian Elmblad - Grundare OKTO: Allt om branding, varumärkeskommunikation, grafisk identitet och bolagsnamn för e-handel

Sebastian Elmblad som jobbar på varumärkesbyrån OKTO gästar podden Framtidens E-Handel och delar med sig av sina tankar och erfarenheter kring varumärkesbyggande och rebranding. 9:30 min - Vad är skillnaden mellan branding & varumärkeskommunikation och reklam & kommunikation.12:30 min - Vad är syftet med att vara strategisk i sitt varumärkesarbete?15:45 min - Går det att lyckas även om man har en kass produkt?19:00 min - Hur skapar man ett namn och en grafisk identitet, och hur fyller man den med emotionella värden?20:15 min - När rycker man av plåstret och brandar om sig? 34:00 min - Hur påbörjar man processen för en grafisk identitet?42:45 min - Hur ska man tänka med loggan?44:00 min - Hur går man tillväga för att testa sin branding och kommunikation?58:30 min - Hans absolut bästa tips för varumärkesbyggande. Här hittar du Sebastian & OKTO:https://www.linkedin.com/in/sebastianelmblad/?originalSubdomain=se https://okto.co/  Följ Björn på LinkedInhttps://www.linkedin.com/in/bjornspenger/  Följ Framtidens E-handel på LinkedInhttps://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/  Besök vår hemsida & Instagramhttps://www.framtidensehandel.se/ https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/  Sponsorhttps://www.treyd.se/sv/  Tusen tack för att du lyssnar!Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Om Podcasten

Framtidens E-Handel är podcasten där Björn Påhlman Spenger träffar de mest intressanta personerna, entreprenörerna, och specialisterna inom retail och ehandel.Med syftet att inspirera, utveckla och utbilda fler till att skapa framgångsrika affärsidéer, får vi i podden höra om gästernas inspirerande resor, med djupa insikter om hur man bygger något framgångsrikt i dagens retail klimat. Du får höra värdefulla tips och råd, blandat med underhållning och spännande historier, i en avslappnad miljö.Björn är entreprenör och investerare inom retail. Han startade sin första e-handel vid 15 års ålder, är medgrundare till e-handelsbolaget Confident Living, och driver idag Fashion Tech Group som äger varumärkena MIKUTA och CEST NORMAL. Björn har också varit rådgivare till några av Sveriges mest framstående företag och varumärken.Nya avsnitt kommer varje vecka på fredagar kl. 06:00. Glöm inte att prenumerera!En podcast av: Björn Påhlman SpengerLänkar: Hemsida | Följ på YouTube | Följ på LinkedInSökord: D2C, direct-to-consumer, retail, ehandel, handel, entreprenörskap, entreprenör, entreprenörer, inspiration, jobb, dagens industri, ehandelspoddenSupport till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.