122. Special! Juni på Tak - 12 e-handelsprofiler talar ut

Björn minglar runt på Tak i Stockholm i detta avsnitt av Framtidens E-Handel och snackar med de absolut mest spännande profilerna inom e-handel idag tillsammans med Juni.Lovisa Hahn Falkman - Under Your Skin2:00 min - Känslan över att ha gjort en exit och om svårigheterna som fanns i början.Andreas Palm - CDLP6:30 min - Skulle han någonsin göra en exit? Och vad är det som krävs?8:30 min - Vilket är det största värdet en investerare kan ge ett modeföretag idag?10:00 min - Hur skapar man ett high-end brand?Madelene Törnblom - Maya Delorez14:45 min - Priserna som hon precis mottagit och hur man tacklar framgångarna.19:30 min - Hur har de påverkats under 2022?Petra Tungården - Adoore25:30 min - Hur ser hennes mingelstrategi ut och hur går det i dagsläget för Adoore?29:00 min - Snackar returer.33:00 min - Varför lyckas vissa brands medans andra kämpar förgäves?Thomas Grabe - Garbo&Friends, tidigare Bangerhead36:30 min - Om att byta riktning i sin karriär.39:00 min - Hur mycket D2C vs wholesale kör de på?Jacob Lovén - Den Digitala Draken43:40 min - Hur står sig svenska D2Cs idag i jämförelse med resten av världen?46:00 min - Skillnaden mellan Sverige och Asien i aggressiviteten kring bolagsbyggandet.Pontus Krusing - NUDIENT53:45 min - Vikten av wholesale för Nudient, och hur strategin ser ut bakom beslutet.57:30 min - Hur ser deras marketing spend och marginaler ut? Och hur tror han framtiden kommer se ut för e-handlare?Gustav Lidén - Flattered1:03:30 min - Att vara ett av de första D2C och influencervarumärkerna i Sverige.Daniel Korhonen - Tanrevel1:13:30 min - Hur ser deras situation ut just nu i September 2022?1:15:15 min - Deras influencerstrategi och kanalerna de använder.Svante Gabrán - XLASH1:18:45 min - Hur kommer lågkonjunkturen påverka e-handlarna? Och hur anpassar man sig bäst?1:22:45 min - Hur jobbar de med community?Lucas Wasniewski - Flowlife1:25:30 min - Snackar tillväxtstrategi.Sophie Aubard - Yeyloh1:31:30 min - Snackar returer. Varför lägger e-handlare inte mer tid och intresse för detta?Samir El-Sabini - Juni1:40:20 min - Hur kan e-handlare tjäna på och även komma igång med Juni? Följ Björn på LinkedInhttps://www.linkedin.com/in/bjornspenger/  Följ Framtidens E-handel på LinkedInhttps://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/  Besök vår hemsida & Instagramhttps://www.framtidensehandel.se/ https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/  Sponsorhttps://www.juni.co/   Tusen tack för att du lyssnar!Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Om Podcasten

Framtidens E-Handel är podcasten där Björn Påhlman Spenger träffar de mest intressanta personerna, entreprenörerna, och specialisterna inom retail och ehandel.Med syftet att inspirera, utveckla och utbilda fler till att skapa framgångsrika affärsidéer, får vi i podden höra om gästernas inspirerande resor, med djupa insikter om hur man bygger något framgångsrikt i dagens retail klimat. Du får höra värdefulla tips och råd, blandat med underhållning och spännande historier, i en avslappnad miljö.Björn är entreprenör och investerare inom retail. Han startade sin första e-handel vid 15 års ålder, är medgrundare till e-handelsbolaget Confident Living, och driver idag Fashion Tech Group som äger varumärkena MIKUTA och CEST NORMAL. Björn har också varit rådgivare till några av Sveriges mest framstående företag och varumärken.Nya avsnitt kommer varje vecka på fredagar kl. 06:00. Glöm inte att prenumerera!En podcast av: Björn Påhlman SpengerLänkar: Hemsida | Följ på YouTube | Följ på LinkedInSökord: D2C, direct-to-consumer, retail, ehandel, handel, entreprenörskap, entreprenör, entreprenörer, inspiration, jobb, dagens industri, ehandelspoddenSupport till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.