88. Emma Lundsten & Sandra Modée - Så skalar du din influencer marketing

Emma Lundsten och Sandra Modée gästar podden Framtidens E-Handel och delar med sig av sina insikter kring influencer marketing. Hur kan en budgetfördelning se ut mellan macro, middle och micro influencers? Och hur går man tillväga för att bedöma vilka influencers som passar ens varumärke?Ta del av Emmas och Sandras insikter, tankar och tips i detta avsnitt i Framtidens E-handel.De berättar hur influencer marketing såg ut för 10-15 år sedan, hur man kan jobba lokalt för att bygga tillit, och hur en profils engagemang kan vara missvisande. De förklarar även vilka de vanligaste misstagen är, men också hur viktigt det är att företag vågar satsa rejält. Emma och Sandra delar slutligen med sig av vad de tror vi kan förvänta oss inom influencer marketing de kommande åren.Här hittar du Emma & Sandra:https://www.linkedin.com/in/emma-lundsten/ https://www.linkedin.com/in/sandramod%C3%A9e/  Följ Björn på LinkedInhttps://www.linkedin.com/in/bjornspenger/  Följ Framtidens E-handel på LinkedInhttps://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/  Besök vår hemsida & Instagramhttps://www.framtidensehandel.se/ https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ Sponsor:https://centra.com/  Tack för att du lyssnar!Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Om Podcasten

Framtidens E-Handel är podcasten där Björn Påhlman Spenger träffar de mest intressanta personerna, entreprenörerna, och specialisterna inom retail och ehandel.Med syftet att inspirera, utveckla och utbilda fler till att skapa framgångsrika affärsidéer, får vi i podden höra om gästernas inspirerande resor, med djupa insikter om hur man bygger något framgångsrikt i dagens retail klimat. Du får höra värdefulla tips och råd, blandat med underhållning och spännande historier, i en avslappnad miljö.Björn är entreprenör och investerare inom retail. Han startade sin första e-handel vid 15 års ålder, är medgrundare till e-handelsbolaget Confident Living, och driver idag Fashion Tech Group som äger varumärkena MIKUTA och CEST NORMAL. Björn har också varit rådgivare till några av Sveriges mest framstående företag och varumärken.Nya avsnitt kommer varje vecka på fredagar kl. 06:00. Glöm inte att prenumerera!En podcast av: Björn Påhlman SpengerLänkar: Hemsida | Följ på YouTube | Följ på LinkedInSökord: D2C, direct-to-consumer, retail, ehandel, handel, entreprenörskap, entreprenör, entreprenörer, inspiration, jobb, dagens industri, ehandelspoddenSupport till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.