Bemästra Tillväxtstrategin 2025 – Supply Chain, Marknad & Content - Anton Peterson, NOOS #308

Anton Peterson, VD och grundare NOOS, gästar podden Framtidens E-Handel och pratar om antalet plattformar, ekosystem och den makroekonomiska oron för tullar, geopolitik & inflation som påverkar dagens digitala handel. Därefter går vi steg för steg igenom hur du designar ditt e-handelsföretag för hållbar lönsamhet.3:42 – Lägesrapport e-handel maj 2025: krig, inflation, tullar och återhållsamma investeringar.7:02 – Kaos driver snabb förändring och skapar nya möjligheter för den som agerar snabbt.8:12 – Teknikskifte (AI, plattformar) kräver att bolag väljer vilka tekniker att satsa på.9:55 – Introduktion till strategier för lönsam tillväxt 2025.12:22 – E-handelns utveckling de senaste 20 åren: djupare mätmetoder och fler nyckeltal.34:59 – Välj SaaS-ekosystem genom att kartlägga systemintegrationer..40:25 – Förhandling, marginalarbete, ledtider och sortimentsbredd påverkar prognoser och lager.44:07 – Samordna inköp och marknad: prissättning, kampanjer och prioriterade produkter.46:25 – 80/20-regel i sortiment: identifiera ”Rising Stars” och fokusera rätt.55:11 – Marknadskommunikation & Content: balansera performance och varumärkesbyggande.59:11 – Sätt KPI:er för branding, använd MMM och prova kreativa offline-insatser.64:36 – Content-struktur: olika format kräver olika dramaturgi för plattformar.70:33 – Ledarens roll: balansera kortsiktig performance med långsiktig varumärkesbyggnad.73:45 – Kontrollera balans mellan branding och performance med MMM och nya kundflöden.Här hittar du Anton & NOOS:https://www.linkedin.com/in/anton-peterson-6872b2b8/ https://noosdigital.com/ Sponsor:https://www.alvie.io/ https://www.ohjay.co/ Följ Björn på LinkedIn:https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/ Följ Framtidens E-handel på LinkedIn:https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/ Besök vår hemsida, YouTube & Instagram:https://www.framtidensehandel.se/ https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ https://www.youtube.com/channel/UCEYywBFgOr34TN8NtXeL5HQPoddproducent och klippare Michaela Dorch & Videoproducent Fredrik Ankarsköld:https://www.linkedin.com/in/michaela-dorch/ https://www.linkedin.com/in/ankarskold/ Tusen tack för att du lyssnar!Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Om Podcasten

Framtidens E-Handel är podcasten där Björn Påhlman Spenger träffar de mest intressanta personerna, entreprenörerna, och specialisterna inom retail och ehandel.Med syftet att inspirera, utveckla och utbilda fler till att skapa framgångsrika affärsidéer, får vi i podden höra om gästernas inspirerande resor, med djupa insikter om hur man bygger något framgångsrikt i dagens retail klimat. Du får höra värdefulla tips och råd, blandat med underhållning och spännande historier, i en avslappnad miljö.Björn är entreprenör och investerare inom retail. Han startade sin första e-handel vid 15 års ålder, är medgrundare till e-handelsbolaget Confident Living, och driver idag Fashion Tech Group som äger varumärkena MIKUTA och CEST NORMAL. Björn har också varit rådgivare till några av Sveriges mest framstående företag och varumärken.Nya avsnitt kommer varje vecka på fredagar kl. 06:00. Glöm inte att prenumerera!En podcast av: Björn Påhlman SpengerLänkar: Hemsida | Följ på YouTube | Följ på LinkedInSökord: D2C, direct-to-consumer, retail, ehandel, handel, entreprenörskap, entreprenör, entreprenörer, inspiration, jobb, dagens industri, ehandelspoddenSupport till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.