Från Douchebags till DB med LVMH – Varumärkesresan Som Satte Tonen För En Ny Generation - Chris Booth, styrelseledamot DB #301
Entreprenören Chris Booth gästar podden Framtidens E-Handel och pratar om vägen från den professionella skidvärlden till startupvärlden, varför storytelling är viktigare än försäljningssiffror i början, och hur ett tydligt syfte kan bli en avgörande konkurrensfördel.07:00 – Lärdomar från att skala Black Crows internationellt13:00 – Varför det är viktigt att förstå sitt syfte från start18:00 – Skillnaden mellan distribution och storytelling22:00 – Att våga växa organiskt och bygga community28:00 – Krisen i varumärkesbyggande: många saknar en existensberättigande34:00 – Chris om att lämna Black Crows och gå vidare till DB39:00 – Positioneringsarbete och hur man bygger varumärke för en global publik47:00 – Strategin bakom att byta namn från Douchebags till DB52:00 – Att skapa något nytt snarare än att “vinna över” konkurrenter58:00 – Vikten av att våga tro på visionen – även när andra skrattar62:00 – Avslutande reflektioner om kreativitet, branding och framtidens varumärkenHär hittar du Chris:https://www.linkedin.com/in/chris-booth-96829141/ Sponsor:https://www.kustom.co/ Följ Björn på LinkedIn:https://www.linkedin.com/in/bjornspenger/ Följ Framtidens E-handel på LinkedIn:https://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/ Besök vår hemsida, YouTube & Instagram:https://www.framtidensehandel.se/ https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ https://www.youtube.com/channel/UCEYywBFgOr34TN8NtXeL5HQPoddproducent och klippare Michaela Dorch & Videoproducent Fredrik Ankarsköld:https://www.linkedin.com/in/michaela-dorch/ https://www.linkedin.com/in/ankarskold/ Tusen tack för att du lyssnar!Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.