102 Därför bekvämlighet en säljares största problem

Säljare måste ge upp sin bekvämlighet och istället börja bry sig på riktigt om sina kunder, det menar Mikael Weléen i dagens avsnitt. Framgångsrika säljare fokuserar inte bara på sin egen produkt utan förstår kundens marknad, framtida behov och strategiska resa. Med dagens tillgång till information finns inga ursäkter – du måste använda allt från nyhetsbrev och poddar till sociala medier som LinkedIn för att hålla dig relevant. Det handlar inte bara om att sälja, utan om att bli en komplett affärsperson. Vill du bli bäst? Då räcker det inte att nöja dig med lågt hängande frukt. Satsa på att ständigt utvecklas, nätverka smart och samarbeta över avdelningsgränserna.

Om Podcasten

Vi arbetar efter tesen att försäljning är hjärtat i all kommersiell verksamhet. Vi förflyttar våra kunder från ett konstaterat nuläge till ett planlagt önskat läge. I den här podden får du veta hur detta går till.  Vi som medverkar är Mikael Weléen, Cecilia Sandqvist, Elin Malke och Martin Stenman.  www.greatgroup.se Greatpodden produceras och programleds av Tomas Tränkner.