86. Alex Baker: Retail tech handlar om kundbehov och KPI:er, inte tekniken i sig (LIVEPODD)

Alex Baker driver startupen Retail Tech X och leder nätverksgruppen RIO (Retail, Innovation, Omnichannel) inom Marknadsföreningen Stockholm. Vi träffade honom på mässan Retail Experience Live för att prata om hur butikskedjorna kan bli bättre på att utveckla smarta lösningar genom att implementera ny teknik. Framtidens konsumenter är kräsna och teknikkunniga, så hur ska köpupplevelsen bli mer effektiv och tilltalande? Programledare: Christian von Essen // Läs mer på http://www.hejaframtiden.se

Om Podcasten

Heja Framtiden är en podcast och plattform för framtidsfrågor. Här får du möta futuristerna som förutspår framtiden, entreprenörerna som bygger framtiden och eldsjälarna som representerar framtiden. Med många olika perspektiv läggs ett spännande pussel som aldrig blir färdigt, och oavsett vad vi tror om framtiden får vi aldrig sluta heja på den. Podden drivs av Christian von Essen i Stockholm. Läs mer på http://hejaframtiden.se Heja Framtiden is a Swedish podcast about the future. For all the English episodes, please check out http://hejaframtiden.se/category/english/