#124: POLITISERADE FÖRETAG: H&M ❤️️ BLM - Hur blev kommunikationsbranschen aktivistisk?

H&M:s nya vd Helena Helmerson tog i veckan ställning för Black Lives Matter-rörelsen. Är detta ett ansvarsfullt stöd av en hedervärd sak, en populistisk björntjänst – eller säger det något annat om vår tidsanda? Meningarna glider isär i takt med att polariseringen ökar. Allt fler företag tar ställning i olika politiska frågor. Varför gör man det – och vad blir konsekvenserna av ett politiserat näringsliv? Dessa frågor tar jag upp i veckans video. Se detta avsnitt på YouTube: https://youtu.be/LuBy35il1VE STÖTTA MIG: ----------------  🥇 Stöd mig via Patreon: https://www.patreon.com/HenrikJonsson 📞 Stöd mig via Swish: 1234 12 75 02 🅿 Stöd mig via PayPal: henrik@henrikjonsson.com

Om Podcasten

Henrik Jönsson levererar samhällsanalyser, politiska kommentarer och entreprenörsskapsråd varje vecka. Detta är poddversionen. YouTube-kanalen hittar du här: https://www.youtube.com/c/HenrikJonssonSverige