TOXISK MASKULINITET: Vad Gillette säger om samtiden

I förra veckan lanserade rakbladstillverkaren Gillette en reklamfilm med ideologiska rötter i metoo-rörelsen: en viralkampanj mot sexuella trakasserier av kvinnor. Filmen har varit polariserande, och har skapat starka reaktioner både för och emot sitt ideologiska budskap. Med avstamp i detta vill jag idag diskutera socialt ingenjörsskap, vad denna film egentligen säger om vår samtid och vad dess narrativ får för sociala konsekvenser för samhället. YouTube-versionen av detta avsnitt finner du här: https://youtu.be/DKbrhvr5VKU STÖTTA MIN VIDEOPRODUKTION: 🥇 Stöd mig via Patreon:https://www.patreon.com/HenrikJonsson 📞 Stöd mig via Swish: 1234 12 75 02 🅿 Stöd mig via PayPal: henrik@henrikjonsson.com

Om Podcasten

Henrik Jönsson levererar samhällsanalyser, politiska kommentarer och entreprenörsskapsråd varje vecka. Detta är poddversionen. YouTube-kanalen hittar du här: https://www.youtube.com/c/HenrikJonssonSverige