123. Kristina Lindhe - Om att gå ut genom dörren, konkurrensen mellan kvinnor och att acceptera bristen av balans i livet
I 25 år har Kristina Lindhe byggt och utvecklat varumärket Lexington till ett globalt livsstilsvarumärke. Idag finns Lexington på över 20 marknader och omsatte 2021 norr om 320 miljoner kronor. Kristina är en av Sveriges mest färgstarka kvinnliga entreprenörer och har nu sålt sitt livs verk! Vi pratar om beslutet att sälja hela bolaget, varför hon blev arg när folk sa grattis och hur det känns att stänga dörren bakom sig. Jag vill veta hur Kristina ser på rollen som arbetsgivare och om hon tror att den fysiska handeln har en framtid. Kristina delar även med sig av sina Do´s and Don´ts när det kommer till affärsmannaskap. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
Om Podcasten
Podcasten där du får möta Sveriges vassaste entreprenörer och får en unik inblick i vad som rör sig i deras huvuden. Edit Künstlicher ställer frågorna. Det här är samtal och insikter du inte får någon annanstans. Podden som ger igenkänning och konkreta tips till dig som vill starta eller driver företag. Entreprenörspodden där varannan gäst alltid är en kvinna. Podden tar upp ämnen som investeringar, relationer, uthållighet, digitalisering, ägarskifte, ledarskap, motgångar, familjeliv, mod och mycket mer.Entreprenörsprofiler som Sven Hagströmer, Sara Wimmercranz, Torsten Jansson, Pernilla Ramslöv, Richard Lyko, Elena Bergström Scherwitzl och Jonas Tellander är några giganter som suttit i Edits studio. Podden publiceras:🔸Torsdagar - Do’s & don’ts med veckans gäst🔸Söndagar - Intervju med veckans gäst🔸Varje vecka, året om! Läs mer om podden på ihuvudetpaenentreprenor.seLäs bloggen på hemsidanFölj med bakom kulisserna på Instagram Följ podden på LinkedIn Följ podden på FacebookKontakt: ihuvudetpaenentreprenor@gmail.comProducent: Edit Künstlicher Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.