Inkluderande, mångfaldig kommunikation, stereotyper och utmaningar i andra länder med Gabriella Wiiala
Gabriella Wiiala, Business Director Spoon och Styrelseordförande i Diversity Charter Sweden gästar. Fokus är inkluderande kommunikation, vem som står bakom kameran eller copyn och har makten att skapa storyn? Vem speglas i reklam och vem väljs medvetet eller omedvetet bort. Vi pratar även om vikten av förebilder. Även #sistabriefen, neuroplasticitet, utmaningen med homogena jurys inom reklambranschen diskuteras. Dessutom intressant utblick i Europa kopplat till mångfald och inkludering. Kontakta Marie: marie@inkluderingspodden.se Boka ett förutsättningslöst konsultationssamtal: https://calendly.com/inkluderingspodden/kostnadsfritt-konsultationssamtal VÄLKOMMEN ATT GÅ MED I COMMUNITY STRATEGIC DIVERSITY & INCLUSION NETWORK SWEDEN INSTAGRAM www.instagram.com/inkluderingspodden FACEBOOK COMMUNITY THE INCLUSION TRIBE Gästinformation: Kontakta Gabriella: gabriella.wiiala@spoon.se Avsnittsinformation: 4.11 Gabriellas why 5.36. Spoons varför är att skapa förändring genom reality based marketing och att inkludera mångfaldsperspektivet. 7:35 Om vikten av att ha ett mångfaldsperspektiv bland leverantörer och underkonsulter. 8:01 Spoons metod för att arbeta mer mångfaldigt 10:30 Kunder och mångfaldsperspektiv utifrån en kommunikationsbyrås perspektiv. 11:55 Vikten av förebilder. 14:00 Om utmaningen med att integrera mångfald i branschen. 16:00 Jurys och (bristen på) mångfald. 18:00 #sistabriefen. 19:45 Neuroplasticitet och att utmana mönster. 22:00 Stereotyper i reklam. 23:52 Exempel från verkligheten - optikern från Syrien 26:02 Tips att tänka på i skapandet av inkluderande kommunikation. 26:36 Diversity Charter Sweden, en del av det Europeiska nätverket. 28:00 Mångfaldsutmaningar i Europa.