Hjälp andra bli tydligare när de ber dig göra något

Om många kollegor ger dig uppgifter som alla ska göras "så fort som möjligt" är det svårt att prioritera. I detta avsnitt, nr 616, delar jag med mig av en metod som gör det lättare för dig att veta vad som ska göras först. Har du gjort något liknande som Lise-Lotte i avsnittet gjorde? Skriv till mig och berätta om ditt knep. Jag kommer att bli lika glad för ditt mejl som jag blev när jag hörde av henne. Hur hade Arbetsförmedlingens medarbetare på sina personaldagar, då de fick sig en strukturföreläsning till livs? Klart! finns också som veckobrev till din mejl, för dig som hellre läser än lyssnar (eller gör både ock!).

Om Podcasten

Podden om god struktur på jobbet, konkreta knep för personlig effektivitet, hur du stressar mindre och får mer kontroll över din arbetssituation - av och med struktören David Stiernholm. (Also available in an English version, titled Done!)