Kvalitetsutvärdering - mäta hur nöjda kunderna är

Vad är värdefull statistik och kvalitetstal för din verksamhet? Utvärderar du alls hur nöjda dina kunder är, och isåfall - hur gör du det? Jesper samtalar med Michael Matton Jernberg, kiropraktorkedjan (Sveriges största sammanslutning av kiropraktormottagningar). Varje klinik bör med jämna mellanrum utvärdera sin kvalitet. Många har även det som en del i sin kvalitetssäkring att dom ska göra det. Hur som helst… det är inte kul alls att skicka enkäter till patienter och sammanfatta dom … ni har förhoppningsvis roligare och viktigare saker för er. På det stora hela har kvalitetsutvärderingen två bra effekter - både för att reaktivera gamla kunder och att få information om hur dina kunder upplever sitt besök hos er.

Om Podcasten

Fakturering, onlinebokning, välja journalsystem, vidareutbilda sig, skaffa lokal, anställa personal - problemen du möter är samma som många andra. nytt avsnitt varje vecka med små idéer om hur din mottagning kan bli bättre, nya trender, idéer från andra och mycket mer!