179: Studie: Stora affärsvinster med minskad friktion i marknadsföring och försäljning – med content spanarna

Undersökningsföretaget Aberdeen har studerat effekten av friktion vid marknadsföring och försäljning. Deras studie visar på stora affärsvinster för företag som lyckas minska friktionen. Aberdeens rapport står på agendan för det fjortonde sammanträdet för content-spanarna Malin Sjöman, Thomas Barregren och Pia Tegborg.

De tre kommer också in på vad en ensam marknadsförare i ett säljorienterat B2B-företag kan göra för att förtjäna plats vid ledningsbordet. Lyssna och låt dig inspireras!

Läs mer på www.kntnt.se/17403.

Musik: All Alone © Ivan Chew (CC BY 3.0)
Musik: After All I’ve Done © Henry Coke (CC BY-NC-SA 3.0)

Om Podcasten

Varje vecka samtalar Pia Tegborg och Thomas Barregren med en gäst om marknadsföring och försäljning i allmänhet, content marketing och inbound marketing i synnerhet, och näraliggande ämnen som kommunikation, PR, varumärke, SEO, sociala medier, native advertising, reklam med mera. Du hittar alla avsnitt på https://www.kntnt.se/radio.