71. Lisa Kruse om försäljningsfokus, kvinnligt entreprenörskap och att bygga bolag med stark tillväxt i svåra tider
Lisa driver Holy Comms tillsammans med maken Fredrik Kruse. På knappt fyra år har de skolat in första barnet på förskola, fått andra barnet och haft med henne på kontoret under ett år, byggt bolaget från 1 person till 35 och överlevt både pandemi, krig och inflation. Det har varit intensiva men mycket lärorika år. Hon strävar nu bland annat efter att få fler kvinnor att starta eget och samtidigt förstå fördelarna man kan ha som kvinna i en mansdominerad roll. Lisa grundade Holy Comms några månader innan pandemin. När större reklambyråer förlorade kunder till följd av åtstramade marknadsbugetar såg Lisa ett ökande behov av mindre tjänster, vilket är grunden till varför det gått så bra för Holy Comms. Lisa ger konkreta tips på hur man kan tänka under utmanande situationer som en pandemi eller en lågkonjunktur. Detta avsnittet har vi fokus på att bygga bolag, entreprenörskap, försäljning och att nå aggressiva säljmål.